Técnica (profesional o amateur)
Teoría y estètica

Composing for the Cinema : The Theory and Praxis of Music in Film

Autores

Miceli, Sergio – Morricone, Ennio

Lugar de ediciónLanham
EditorialScarecrow Press
Año de edición2013
Colección y número
ISBN0810892413, 9780810892415
Idiomainglés
Número de páginasxiv + 296
Descripción

SUMARIO. Translator’s Note // Editor’s Note (Laura Gallenga) // Acknowledgments // Abbreviations // 1. Introduction: The Composer in the Cinema / 2. Audiovisual Analysis. // Part 1 / 3. Production Procedures / 4. Audiovisual Analysis. // Part 2: Elements for the Definition of a Film-Musical Dramaturgy / 5. Premix and Final Mix: The Recording and Sound Design / 6. Compositional Elements: Timbre, Use of Themes, Characteristic Stylistic Features, and Combinations of Styles / 7. Question and Answers // Appendix 1 : Composing for the Cinema. A Manifesto // Appendix 2: Writing for the Cinema: Aspects and Problems of a Compositional Activity of Our Time

Técnica (profesional o amateur)
Teoría y estètica

Composing for the Cinema : The Theory and Praxis of Music in Film

Autores

Miceli, Sergio – Morricone, Ennio

Lugar de ediciónLanham
EditorialScarecrow Press
Año de edición2013
Colección y número
ISBN0810892413, 9780810892415
Idiomainglés
Número de páginasxiv + 296
Descripción

SUMARIO. Translator’s Note // Editor’s Note (Laura Gallenga) // Acknowledgments // Abbreviations // 1. Introduction: The Composer in the Cinema / 2. Audiovisual Analysis. // Part 1 / 3. Production Procedures / 4. Audiovisual Analysis. // Part 2: Elements for the Definition of a Film-Musical Dramaturgy / 5. Premix and Final Mix: The Recording and Sound Design / 6. Compositional Elements: Timbre, Use of Themes, Characteristic Stylistic Features, and Combinations of Styles / 7. Question and Answers // Appendix 1 : Composing for the Cinema. A Manifesto // Appendix 2: Writing for the Cinema: Aspects and Problems of a Compositional Activity of Our Time