Análisis audiovisual
Teoría y estètica

Settling the Score : Music and the Classical Hollywood Film

Autores

Kalinak, Kathrin Marie

Lugar de ediciónMadison
EditorialThe University of Wisconsin Press
Año de edición1992
Colección y número
ISBN0299133605, 0299133648
Idiomainglés
Número de páginas248
Descripción

RESUMEN. Centrándose en algunos ejemplos concretos (las bandas sonoras de Vértigo, Capitán Blood, Laura, El Imperio contraataca, etc.) la autora repasa los distintos usos que de la música de cine se han hecho a lo largo de la Historia. Contiene una bibliografía final. /// SUMARIO. Table of Contents // Illustrations // Acknowledgments // Introduction // Pt. 1 Film Music and the Classical Hollywood Film Score / Ch. 1 The Language of Music: A Brief Analysis of Vertigo / Ch. 2 A Theory of Film Music / Ch. 3 The Silent Film Score: A Structural Model / Ch. 4 The Classical Hollywood Film Score: Captain Blood: A Working Model // Pt. 2 Textual Analyses / Ch. 5 Every character should have a theme: The Informer: Max Steiner and the Classical Film Score / Ch. 6 The hysterical cult of the director: The Magnificent Ambersons: Music and Theme / Ch. 7 Not exactly classical, but sweet: Laura: New Directions / Ch. 8 John Williams and The Empire Strike Back: The Eighties and Beyond: Classical Meets Contemporary / Conclusion // Notes // Illustration Credits // Bibliography // Index

Análisis audiovisual
Teoría y estètica

Settling the Score : Music and the Classical Hollywood Film

Autores

Kalinak, Kathrin Marie

Lugar de ediciónMadison
EditorialThe University of Wisconsin Press
Año de edición1992
Colección y número
ISBN0299133605, 0299133648
Idiomainglés
Número de páginas248
Descripción

RESUMEN. Centrándose en algunos ejemplos concretos (las bandas sonoras de Vértigo, Capitán Blood, Laura, El Imperio contraataca, etc.) la autora repasa los distintos usos que de la música de cine se han hecho a lo largo de la Historia. Contiene una bibliografía final. /// SUMARIO. Table of Contents // Illustrations // Acknowledgments // Introduction // Pt. 1 Film Music and the Classical Hollywood Film Score / Ch. 1 The Language of Music: A Brief Analysis of Vertigo / Ch. 2 A Theory of Film Music / Ch. 3 The Silent Film Score: A Structural Model / Ch. 4 The Classical Hollywood Film Score: Captain Blood: A Working Model // Pt. 2 Textual Analyses / Ch. 5 Every character should have a theme: The Informer: Max Steiner and the Classical Film Score / Ch. 6 The hysterical cult of the director: The Magnificent Ambersons: Music and Theme / Ch. 7 Not exactly classical, but sweet: Laura: New Directions / Ch. 8 John Williams and The Empire Strike Back: The Eighties and Beyond: Classical Meets Contemporary / Conclusion // Notes // Illustration Credits // Bibliography // Index